Kelemenov pozdrav svijetu
Prvi put sam izašao iz svog malog europskog svijeta i shvatio koliko sam do tada bio u vlasti konvencija, shematičnosti, kanoniziranosti, samozadovoljnosti i kako sam sve izjednačavao, prosuđivao, istim mjerilima. Milko Kelemena (Melos II/1974)
Izložba posvećena osnivaču Muzičkog biennala Milku Kelemenu ostvarena je u suradnji Biennala s Etnografskim muzejom u Zagrebu i Zavičajnim muzejom Slatina.
Autor izložbe: Srđan Đuričić, Zavičajni muzej Slatina
Kustosica izložbe: Željka Petrović Osmak, Etnografski muzej

opširnije o izložbi
Putovanja Milka Kelemena svijetom promatramo kao iskustveni, pedagoški i transcendentni osjećaj koji je obogatio osobu i kompozitora Kelemena. Ponajbolji dokaz tome je njegova tvrdnja: Velika putovanja u Japan, Kinu, Indiju, USA, Egipat na Aljasku u Sovjetski Savez, Afriku… omogućila su mi doživljaj nove svijesti o postojanju, dopustila duboko udahnuti, pogledati lijevo i desno… (Melos II/1974). U razgovoru s Dieterom Kölmelom Kelemen kaže:
…kao posljedica mnogih putovanja i iskustava s tim u vezi, sve se to skupilo, stopilo u jednu novu cjelinu. Sva ta iskustva i utjecaji u prošlosti su bili važni kako da se pronađu nove strukture i zvukovi u kojima i danas mislim, osjećam i radim (Klaugwelten 1997). Godine 2012. fond Zavičajnog muzeja Slatina obogaćen je donacijom Milka i Miroslave (Mele) Kelemen među kojima su i osobni predmeti supružnika. Posebno mjesto predstavlja bogata fotodokumentacija s putovanja širom svijeta koju čini pedesetak albuma. Fotokamerom zabilježeni su svi trenutci njihovih putovanja, kako fizičke manifestacije tako i osjećajni elementi. Objekt fotografiranja bili su više ili manje poznate građevine, ljudi i okolina, a njihov realistični prikaz odvodi nas na ta daleka mjesta. Fotografije tržnica, gradskih ulica gotovo da dočaravaju mirise, zvuke i uzavrelu atmosferu mjesta. Nasuprot tome fotografije divljine, krajolika ili hramova dočaravaju osjećaj poštovanja, dubokog spokoja i uzvišenosti. Fizička, ali i iskustvena putovanja supružnika Kelemen, odvode nas kao promatrače u drugi svijet pomalo stran i nepoznat većini, a ujedno prikazuje Kelemena kao svjetskog putnika – putnika svijeta.