Šest uzoraka katastrofe

14.12.2024. – 02.02.2025.
18:00h
Etnografski muzej, Zagreb

Grupna izložba Šest uzoraka katastrofe

Otvorenje: 14. 12. 2024. od 18:00-21:00

Umjetnički paviljon u Zagrebu i Out of Sight, Antwerpen predstavljaju grupnu izložbu:

ŠEST UZORAKA KATASTROFE

14.12.2024. – 02.02.2025., u Etnografskom muzeju u Zagrebu.

Umjetnici: Hannes Boeck, Marjolijn Dijkman, Jassem Hindi & Sina Seifee, Davor Konjikušić, Ana Torfs

Kustosice: Dušica Dražić, Irena Bekić

opširnije o izložbi

PROGRAM OTVORENJA U SUBOTU, 14.02.2024.

18:00 Sun Eaters, Jassem Hindi & Sina Seifee / izvedba suvremenog plesa

19:30 Otvorenje

Izložba ŠEST UZORAKA KATASTROFE istražuje reprezentacijske, estetske i taktilne aspekte materijala kao vidljive otiske nevidljivih ili manje vidljivih ljudskih intervencija u život tvari i prirode. Oni se manifestiraju u rasponu od političkih hegemonija do ekoloških katastrofa i govore o ekstraktivističkim politikama i (neo)kolonijalizmu. Koristeći se arhivskim metodama sakupljanja, indeksiranja i selekcioniranja, radovi podražavaju muzejske postave te koreliraju s idejom Etnografskog muzeja u kojemu su postavljeni. Povezujući ljudske običaje, nove i stare ekstraktivističke prakse i svakodnevicu, otvaraju prostor uspostavljanju etnologije sagledane iz rakursa ljudskog iskorištavanja prirodnih resursa. Industrija boje ili nafte, istraživanja elektromagnetizma, ekstrakcije kamena, prerade boksita uvijek su balansirali između ideje o napretku, bogaćenju, iskorištavanju i dominaciji. Izložba povezuje mitologiju, folklor, povijest, magiju i znanstvene poglede upućujući na razorni otisak ljudskog odnosa spram ne-ljudske prirode

Podrška: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske; Grad Zagreb, Gradski ured za kulturu i civilno društvo; Turistička zajednica grada Zagreba; Flandrija — State of the Art, Austrijski kulturni forum Zagreb; MU.Zee Oostende; Performing Arts Hub – Norway; Norwegian Ministry og Foreign Affairs

Marjolijn Dijkman, Cloud to Ground (#1)
CLOUD TO GROUND (#1), skulpturalna instalacija Marjolijn Dijkman odnosi se na fulgurite, fenomen poznat kao “fosilizirana munja”. Ove formacije nastaju kada se elektricitet oslobađa u tlo, stvarajući mase staklastog organskog materijala. U suradnji s elektro-tehničarem, Dijkman je kreirala umjetne fulgurite tako što je usmjerila električnu energiju u zemlju prikupljenu s rudarskih nalazišta u Belgiji i Demokratskoj Republici Kongo, postavivši je potom kao podnu instalaciju.


Marjolijn Dijkman, Radiant Matter
RADIANT MATTER, drugi rad Marjolijn Dijkman je slikovni esej koji se sastoji od više od 250 proizvoljno povezanih slika, odabranih iz različitih disciplina, poput: astronomije, kozmologije, medicine, tehnologije, antropologije i istraživanja svemira. Njihova koloristička kompozicija nije slučajna; zasniva se na gradijentu viđenom u znanstvenim promatranjima kozmičkog pozadinskog zračenja. Djelo istražuje uticaj elektromagnetnih valova i različitih vrsta kozmičkih energija na ljudsko tijelo, Zemlju i druge nebeske objekte. Slike prave asocijativne veze koje ističu utjecaj kozmičkih valova i energije, kako su oni prikazani kroz vrijeme i kulturu.


Davor Konjikušić, Red Mud
Rad Davora Konjikušića prikazuje posljedice jedne od najvećih ekoloških katastrofa u povijesti Mađarske u radu RED MUD. U gradu Ajka, 4. listopada 2010. godine procurio je rezervoar 10 aluminijumske tvornice MAL, izlijevajući milijun kubnih metara “crvenog blata”. Zagađeno područje obuhvaćalo je 40 k2. Deset osoba je poginulo, stotine domova je uništeno, a više od dvjesta ljudi je ozbiljno povrijeđeno. Crveno blato je rezultat procesa pretvaranja boksita u aluminij. Ima pH vrijednost 13 i visoku alkalnost. Sadrži teške metale kao što su kadmij, krom, arsen i živa koji bojaju pejzaž u crveno.


Hannes Böck, Sammlung Bau und Schmuckstein altes Rom
U radu SAMMLUNG BAU UND SCHMUCKSTEIN ALTES ROM, Hannes Boeck prikazuje 55 uzoraka kamena iz kolekcije građevinskog materijala antičkog Rima. Snimljeni na 16mm kolor filmu, oni djeluju kao fragmenti apstraktne kompozicije. 15-minutni film preklapa tri imperijalne reprezentacije: kolonijalnu aproprijaciju prirodnih resursa u osvojenim teritorijama Rimskog carstva, legitimaciju europskog imperijalizma vraćanjem na idealiziranu grčko-rimsku prošlost te institucionalizaciju/diskurzivnu konstrukciju fotografije kao objektivizirajućeg alata u službi moderne znanosti.


Sina Seifee and Jassem Hindi, Sun Eaters
SUN EATERS je suvremeni narodni ples i instalacija Sinea Seifeea i Jassema Hindija. Priča o nepomirljivoj suprotnosti između petro-politike i petro-demonologije. Nafta je intimni jezik našeg pristupa svijetu, lijep čarobnjak, koji može biti izgovoren kao lirski, mitološko-poetički, inkarnirani objekt. Nafta je fascinantna, komplicirana, strašna priča, ispunjena krvlju, drevnim bogovima i revolucionarnim djelima. Benzin stvara nemoguće pejzaže i opasna stvorenja

SUN EATERS, plesni performans Jassema Hindija i Sinea Seifeea održat će se u subotu, 14.12.2024, u 18:00, kao dio otvorenja izložbe ŠEST UZORAKA KATASTROFE.


Ana Torfs, […] STAIN […]
Instalacija […] STAIN […] Ane Torfs je sastavljena od pronađenih slika i tekstova. Eksplozija boja koju poznajemo od 1856. godine bila je moguća samo kroz komercijalnu upotrebu otpadnih proizvoda od koksa kakav je katran. Gotovo daje drevni san alkemičara postao stvarnost: no umjesto da stvori zlato iz olova, sve boje duge proizvedene su iz najtamnije crne boje katrana. Torfs odabire 20 reprezentativnih sintetičkih boja evokativnih naziva kao što su Congo Red, Bismarck Brown, Paris Violet i Uranin te traži povezane slike, pridajući svakoj broj.

galerija otvorenja

galerija postava